![]() |
70 jaar Italiaanse pastoraal in Limburg (1947-2017)Zachte cover - 272 blz. (tekst en foto's) Het onstaan aan de geschiedenis van de Italitaanse Katholieke Missie van Winterslag. |
![]() |
Achteraf-land
|
![]() |
Antoni NAJLEPSZYUitgave van Stad Genk, Dienst Cultuur 1988 Prijs: 2,00 euro (exclusief verzendingskosten) Brochure uitgegeven door het Cultureel Centrum Genk naar aanleiding van de retrospectieve tentoonstelling Antoni Najlepszy in april 1988. |
![]() |
De Groote OorlogUitgave van Jef Habex Jef Habex bekijkt en beschrijft De Groote Oorlog in verzen. |
![]() |
De motte van Stalen te Genk-WaterscheiOverdruk uit "Het oude land van Loon", 1971 Beschrijving van het onderzoek naar de verdwenen motte, welke zonder twijfel tot het oude Stalengoed heeft toebehoord. |
![]() |
De mysterieuze geschiedenis van de feodale heerlijkheid Waterschei en het laathof van Stalen.Uitgave van het Davidsfonds, VTB-VAB, afdeling genk en vzw Heemkring Heidebloemke Genk In dit boek tracht de auteur de aanzet te geven tot verdere studie over de mysterieuze geschiedenis van de feodale heerlijkheid Waterschei en het Laathof Stalen. |
![]() |
De schilderkunst van Emile Van Doren in de periode 1880-1914Uitgave van de stad Genk Kunstenaar Emile Van Doren (1865-1949), "le peintre de la Campine" wordt vandaag vooral geassocieerd met golvende heidelandschappen en zompige moeraszichten, gemaakt in de tweede helft vna zijn kunstenaarsloopbaan in Genk en omgeving. Over zijn vormingsjaren en begindagen van zijn carrière is tot nog toe weinig geweten en gepubliceerd. "Er zweeft daar boven het landschap eenen poëzie" vlt deze lacune treffend op. We volgen de jonge kunstenaar doorheen zijn kunstopleiding aan de academie. Het belang van Brussel als kunstenaarscentrum en kunstkring Voorwaart binnen zijn carrière wordt uitgebreid beschreven. Ook de onlosmakelijke band met Genk - een groot deel van zijn leven een nieuwe thuis en constante inspiratiebron - mag hierbij niet ontbreken. Dit boek laat u kennismaken met vergeten aspecten uit het leven van Emile Van Doren en het belang van Genk in de negentiende eeuwse Belgische landschapsschilderkunst en geeft hen beide hun rechtmatige plek in de Belgische kunstgeschiedenis terug. |